dijous, 19 d’agost del 2010

Els 2 darrers dies a a Zagreb

I arribem a Zagreb, capital de Croàcia. Busquem el nostre allotjament, Mirna Noc. I sort de la Loli perquè si no, al igual ho trobem... segueixi 3 kms, ara giri a l'esquerra, 4 kms i a la dreta...buf.. La sobe està bé, a més ens donen un apartament a preu d'habitació, que eren 265 kunes, però cal disposar de cotxe ja que està lluny del centre. Deixem les coses a l'habitació i sortim a investigar. Aparquem en un pàrking, ja que tot sembla molt peatonal, bé, ja ens tocava!!! Comencem a caminar, no amb masses expectatives i la sorpresa comença. Zagreb és una ciutat maca, tranquil.la, neta i molt verda...Caminem per la plaça Kaptol i veiem la catedral i descobrim els seus carrerons, dinem i seguim la patejada: els parcs, la zona alta amb l'esglesia san Marcos i la zona baixa. Passegem pel mercat d'art naif, pel passeig del telefèric. Estan de festival però tot just arribem el 15 d'agost i tot està tancat!!! Intentem veure el jardí botànic però també està tancat...Després d'un gelat i d'alguna pivo (birra en croata) anem a sopar a Ivica i Marica (un restaurant que recorda a la casa de Hansel i Gretel) A sobre tot és ecològic i sopem de maravella. Hi ha ambient a Zagreb però hem d'anar a dormir...Demà hem de matinar per comprar alguns souvenirs i tornar a Barcelona... Tot acaba!!!
Ha sigut un viatge ple de sorpreses. Hem descobert una gran diversitat de paisatges a Croàcia i ens emportem un munt de records i moments per guardar a la memòria, paisatges insòlits, aigües cristal.lines i gent, que tot i que en un principi sembla seca, amb 2 paraules mal dites en croata s'estova i somriu disposada a ajudar-te en el teu repte de descobrir Croàcia.