divendres, 5 de novembre del 2010

illa de Mljet



Després de donar-hi voltes sobre com arribar a l'illa de Mljet (no hi ha gaire oferta ja que és un parc natural), ens decidim per agafar una petita barca des de Trstenik. És lenta però bastant econòmica, així que ens decidim i ens presentem al punt de partida a les 8'30h. Trstenik és una meravella, així que a la tornada ho visitarem.
En arribar a l'illa de Mljet, paguem l'entrada del Parc Natural i comencem a patejar...La particularitat de l'illa, a banda que està protegida i és preciosa, és que hi ha 2 llacs d'aigua salada alimentats pel mar per petites escletxes...
Des del principi ens encanta. És molt frondosa, envoltada de boscos, vinyes i cales completament buides...Jo em vull banyar a cada cantonada i tinc problemes per triar on em paro, ja que faria un banyet cada 5 passes. L'Àlex fa fotos i més fotos, observa insectes i s'entreté mentre jo paro cada 2 per 3 a fer banyets en el llac petit.
Lloguen bicis per passejar per l'illa i també barques, però ens decidim per anar passejant i no ens penedim. L'illa és preciosa i en arribar al llac gran encara és més espectacular. Jo em poso les ulleres i al.lucino amb els peixos i les estrelles de mar que hi ha. L'Àlex finalment fa un banyet i accedeix a gaudir del fons marí. Passem el dia passejant i gaudint de l'illa, al migdia parem en un racó preciós a fer un pic-nic. La veritat és que se'm passa el dia volant i abans del que m'agradaria arriba l'hora de tornar amb la barca. Si podeu, us recomano fer una o 2 nits en aquesta illa. Si busqueu farra no, però calma, aigua transparent i boscos els que volgueu!!!
En arribar a Trstenik estem massa cansats per fer uns vinets a la bodega i decidim tornar a casa. Ens fan un sopar meravellós com sempre, aquest cop cevapcici, el plat nacional per excel.lència, que consisteix en unes petites salsitxes de bou a labrasa una mica picants i servides amb una amanida boníssima. Aquesta nit el nostre colega alemany ens convida a casa seva a fer unes birres alemanyes (el tio s'emporta les cerveses de casa per passar les vacances) i després d'unes birres a la seva terrassa, acompanyades d'una interessant conversa, ens anem a dormir.