dijous, 13 d’agost del 2009

D'Ait Benhaddou a Ourika (6 d'Agost)

Començar el dia amb un esmorzar així és un luxe!!! Quines mans que té la Henza.... Mermelada cassolana de préssecs, d'endrines i de prunes, formatge, crèpes, cafè i suc de taronja...Ens posem les botes si senyor!!! Recollim, ens acomiadem i agafem el Kia en direcció Telouet, anem per una pista en mal estat i quan portem un bon tros hem de tornar enrera perquè aquesta és una pista per 4x4. Tornem a Ait Benhaddou i anem pel Tizi n 'Tichka, que és un port de muntanya molt guapo. Arribem al desviament per anar a Telouet i fem 20km més per una pista bastant xunga. Arribem a Telouet (foto de dalt) gairebé sense benzina i el primer que fem és anar a posar. No hi ha benzineres, però hi ha un mecànic on venen. Comprem una garrafa de 140Dh i ens la posen. Aparquem al poble i anem a passejar. Veiem un mercat molt autèntic amb fruites, carn, roba i catxarros diversos. Ens prenem un tè a un bar molt rústic i anem a passejar per l'antiga kashbah, molt bonica però bastant destrossada. Fem algunes voltes més i quan volem marxar trobem dos homes que volen anar fins el desviament a 20km, els portem fins allà i seguim la nostra ruta. Pel Tizi n'Tichka i ja cap a les 17'30h parem a dinar en un bar de carretera on trobem uns valencians i intercanviem experiències de viatge. Ens adonem que molta gent fa la ruta típica al desert però no molta gent s'endinsa en les muntanyes de l'Atlas, potser té molt a veure que a la guia de viatge ni tan sols surt aquella zona (tret d'algunes mencions). Arribem per fi al desviament per anar a la vall d'Ourika. Mentre ens anem endinsant en la vall els paisatges són molt verds i molt macos. Comencem a arribar a la zona d'hotels, preguntem en diferents hotels però no ens convencen, al final optem per l'Auberge Ramuntxo, ja hem anat abans i hem marxat perquè ens demanen 450Dh només amb l'esmorzar i l'habitació és vella i destartalada però no trobem res millor, així que hi tornem. Fem dues cerveses al bar de la piscina mentre escrivim les postals. Quan es fa fosc anem a l'habitació i sopem una mica de fruita que hem comprat a la carretera i ens anem a dormir. Estem cansats!!!!!