dimarts, 18 d’agost del 2009

Marraquech (26 de juliol)

Ens aixequem suats com pollastres! Hem dormit en una bonica habitació però hem passat molta molta calor... Ens dutxem amb aigua freda i esmorzem. Agafem un taxi a la plaça Mokev per anar al jardí Majorelle (foto sup esquerra), una meravella de jardí on va viure el disenyador Ives Saint Laurent. Passegem i tornem a agafar un taxi per anar a les tombes saadíes (foto sup dreta). és un lloc preciós, ple de misticisme, però suposo que cal fer cas de la guia i anar a primera o última hora perquè hi ha molta gent. En sortir, comprem 2 pastes en una parada al carrer, són de mel i estan arrebossades d'avispes (boníssimes si deixes els escrúpuls de banda). Caminem pel barri jueu i quan per fi trobem el palau Badia és l'hora de tancar, així que tornem a la Place Djemaa el- Fna i dinem en un xiringo. Tornem al palau i passegem una mica per la place des Feblantiers, molt bonica i punt de trobada dels artesans que fan les llums típiques. Després prenem un suc de taronja fins que es fa l'hora que obren el palau. El visitem i és molt bonic, recorda una mica a l'Alhambra (foto inf). Tornem caminant al Nord de la Medina on visitem la Madrassa de Ali ibn Yusuf, el museu de Marraquech i la Kouba Ba'adiyn (tots 3 per 60Dh). Cap a les 19h tornem a la Riad per fer un bany a la piscina, estem realment esgotats, però prenem un tè i dormim 1 hora i tornem a sortir per anar a sopar a la plaça Djemaa el- Fna. Com ja és costum al passar per la plaça prenem un suc de taronja i busquem el xirigo 114 perquè recordem que la nit abans en assebentar-se de que érem catalans ens va dir ( Enrecordeu-vos, 114 agafa un cagarro i esmorza) Com ens va fer gràcia avui anem a sopar i mengem peix fregit, calamars, gambes, salsitxes i verdures per 175Dh. Després anem a prendre un gelat en una terrassa panoràmica de la plaça i contemplem les magnífiques vistes. Cap a mitja nit tornem al Riad, on fem un bany a la piscina, xarrem una estona amb els francesos i anem a dormir. Aquesta nit dormirem al llit que hi ha a la terrassa (Molt millor!!!!!!!!)