dimarts, 18 d’agost del 2009

Del desert de Zagora al desert de Merzouga (30 de juliol)





Ens llevem al desert després de dormir a l'aire lliure...Ens quedem bocabadats amb l'espectacle de dunes... és al.lucinant!!!!!!!!!! Són les 7h del matí i està a punt de sortir el sol i quan surt, és una de les postals més belles que han vist els nostres ulls. Esmorzem i fem un passeig amb els dromedaris per veure les dunes, és preciós. Cap a les 9h del matí fem un tè a la jaima i baixem cap a Zagora, la calor comença a ser insoportable, i són les 9h!!!!!!! Això a les 12h del migdia deu ser l'infern!!! L'Ibrahim, el nostre guia condueix i ens porta a una preciosa kasbah de la Vall del Draa. Veiem com viu la gent, els homes són comerciants, les dones renten la roba al riu i els nens juguen descalços. La kasbah és preciosa, amb un gran oasi, palmeres, camps de henna. Jo no em trobo gaire bé (desitjo trobar un WC ràpidament). Després visitem un poble on tothom es dedica a la ceràmica i on hi ha una escola corànica. Veiem la mesquita, i tot el procés d'el.laboració de la ceràmica. Comprem un potet per fer una aportació al poble i sortim...Jo estic fatal, suors, mal de panxa...uffff quina sensació més dolenta!
Arribem a Zagora i per fi trobem un WC, a la turca però útil...Un cop em trobo millor marxem camí de Merzouga, és un camí desèrtic, molt maco però llarg (triguem unes 8 hores). Pel camí parem moltes vegades a fer fotos, a estirar les cames i a dinar en una Riad on tenen uns enormes posters del Real Madrid i de Raúl. Jo segueixo malament i aprofito bastant el bon WC de la Riad. Després em trobo molt millor i condueixo jo. En arribar a Rissani els caçadors de turistes ens atrapen i ens diuen que la carretera no està asfaltada. La guia ja ens ho adverteix així que no fem ni cas i pràcticament els atropellem per desfer-nos d'ells. Arribem a Merzouga i els capta turistes ens mengen el coco que si aquest hotel o l'altre, però seguim les recomanacions de la guia i triem Chez Julia per 240Dh la doble amb climatització. Ens donem la millor dutxa del viatge (encara tenim sorra per TOT arreu). Fem també el millor sopar del viatge, ja que la cuinera és una crack. Mengem una sopa de menta l'Àlex (exquisita) i jo una amanida de tomàquet llimona, menta i sucre. De segon un plat de kefta i un plat de kalia (carn amb albergínia i ou) tot boníssim!!! Ens anem a dormir perquè estem del tot rebentats!