dilluns, 10 d’agost del 2009

Dia 8 d'Agost de 2009 Marrakech-Barcelona

Ens llevem cap a les 8h, com sempre dutxa per despertar-nos bé i baixem al pati a prendre l'esmorzar, boníssim a base de crèpes, mermelada, suc de taronja i cafè amb llet...Parlem una estoneta amb Jean Pierre i Valerie fins que arriba l'hora d'anar a buscar les motxilles i marxar. Ens fa molta pena, però en part tenim ganes d'arribar a casa per veure a la Misha i a tota la família i amics (haurem d'esperar perquè gairebé tothom està de vacances!!). Ens acomiadem de l'encantadora parella de francesos, propietaris de la Riad Jaglia (foto de dalt) i marxem. Passada la plaça Mokev trobem un taxi i acordem 100 Dh per anar a l'aeroport. Arribem en 15 minuts, facturem les maletes i gastem tots els dirhams que ens queden al bar. Embarquem puntualment a les 12'15h. A l'avió l'Àlex em comença a dir que es troba malament, jo tampoc estic gaire fina. Evidentment en arribar a casa els primers símptomes es mostren evidents, tenim la "diarrea del viatger", però almenys ja estem a casa.
En general, aquest viatge m'ha deixat un bon regust de boca. El Marroc és un país molt gran i molt divers, tan social com geogràficament. La seva gent és la més hospitalària que mai hem trobat, gentils, amables i atents, sempre disposats a oferir-te un llit o un plat de menjar. Hem conegut gent molt maca i hem vist paisatges àrids, paisatges verds, paisatges desèrtics, platges, rius, ciutats i pobles. Cada racó mereix el seu temps i ens queda mooooolt per visitar... El que sabem segur és que hi tornarem. Esperem o Inshala!!! com diuen ells.